Rozšiřme nabídku online služeb

Rozšiřme nabídku online služeb

Pro většinu z nás je ubíjející běhání po úřadech či jiných místech pod správou města, přestože je dnes naprosto běžné, že spoustu činností řešíme z pohodlí domova. Používáme internetové bankovnictví či mobilní aplikace. A proto chceme, aby i město Svitavy dohnalo technologický skluz v digitalizaci. Nyní se pojďme podívat, co všechno by se dalo vylepšit.

Webové stránky města musí odpovídat aktuálním trendům. Mnoho občanů využívá pro každodenní práci mobilní telefon. Není tedy nic snazšího, než mít k dispozici i mobilní verzi.

Na některé činnosti úřadu(občanky, pasy, řidičáky, svatby apod.) se lze objednávat přes složitý objednávací formulář, který není dobře řešený. Kalendář Vám nabízí i dny kdy je plně obsazeno. Toto není ideální stav. Objednání musí být co nejjednodušší.

Velká část občanů by uvítala, kdyby upozornění pro platbu popelnic ve formě složenky nenacházela ve své schránce poštovní, nýbrž ve své schránce elektronické. Město by tím ušetřilo finanční prostředky a zároveň chránilo životní prostředí. Dále upozornění emailem na platbu za svého domácího mazlíčka by některým ušetřilo stres spojený s tím, aby nezapomněli uhradit stanovenou částku v řádném termínu.

Do budoucna lze uvažovat o “Svitavské kartě”, která by bezpochyby mnohé z uvedeného dokázala nahradit i těm co nepoužívají tolik mobilní aplikace. Třeba pro platby jízdného na městskou dopravu, návštěvu bazénu a podobně…

Další samostatnou kapitolou jsou sportoviště. Rezervační systém na bruslení, bazén, umělou trávu apod., by ocenili zejména uživatelé chytrých telefonů. S přáteli tak snadno zarezervujete sportovní aktivitu na odpoledne nebo další den.

Zjednodušme běžnou agendu pomocí moderních technologií!

Vojtěch Fadrný